W SAABach 9000 były dwa rodzaje filtra, umieszczone w dwóch różnych lokalizacjach. We wczesnych modelach filtr znajduje się w komorze silnika natomiast w późnejszych bez względu na to czy to LH Jetronic BOSCHa czy saabowski TRIONIC SYSTEM filtr znajduje sie pod samochodem przy baku (po stronie pasazera, mniej wiecej na wysokosci tylnych drzwi).


Opis dotyczy wymiany właśnie tego filtra w późniejszych wersjach.


Filtr można kupić np. BOSCHA (cena ok. 86 PLN - FILTRON ponad 100PLN! sic! Niedawno się dowiedziałem, że są KNECHTy po 74 PLN)


Najpierw należy pozbyć się ciśnienia z układu paliwowego. W tym celu wyjmujemy ze skrzynki z bezpiecznikami (schowek przed pasażerem) bezpiecznik numer 14 (20A) od pompy paliwowej [Fuel Pump]. Następnie uruchamiamy samochód i pozostawiamy aż sam zgaśnie (kilka sekund). Próbujemy jeszcze ze dwa razy zakręcić, po czym zdejmujemy kabel z "minusa" na akumulatorze i wkładamy na miejsce bezpiecznik od pompy paliwa.


Znajdujemy filtr pod samochodem. Zdejmujemy obudowę filtra - plastikową. Odkręcamy filtr (trzy klucze potrzebne płaskie 16 i 19 oraz 21 do przykontrowania). Odkręcamy opaskę trzymającą filtr (klucz 8), Wyjmujemy filtr! (UWAGA: wyleci około 200ml benzyny) Zakładamy nowy filtr STRZAŁKĄ w kierunku silnika! Dokręcamy opaskę trzymającą i przewody do filtra mocno. Klema na akumulator i odpalamy. Za pierwszym razem trzeba będzie trochę pokręcić zanim załapie. Patrzymy pod spodem (na odpalonym) czy nic nie cieknie i zakładamy obudowę filtra. I już po wymianie.


Samochód powinien teraz pracować równiej na wolnych obrotach (szczególnie jak stary filtr miał już swoje przejechane).


PS. Jeszcze ze dwa lub trzy razy może przy odpalaniu kręcić dłużej ale potem wszystko wróci do normy.

SAAB 9000 - Filtr paliwa - wymiana

JG