Wymiana dotyczy silnika 2290cm, gdzie jest jeden pasek wielorowkowy.
Do wymiany niezbędne będzie narzędzie, które mozna wykonać domowymi metodami:

Podnosimy samochód i zdejmujemy prawe przednie koło. Odkręcamy od wewnątrz błotnika śrubki od gumowej czarnej nakładki, która jednocześnie trzyma nadkole. Odkręcamy odpowiednie śruby i wyjmujemy przednią częśc nadkola.
Od strony silnika, łapiemy za pasek i ciagniemy go z całej siły do siebie. W tym momencie trzymając napięty pasek wkładamy wspomniane już narzędzie i blokujemy napinacz paska, wkładając śruby w odpowiednie wycięcia napinacza. Po włożeniu narzędzia blokującego, puszczamy pasek, który jest już luźny.
Teraz przed nami zadanie najgorsze. Żeby wyjąć pasek trzeba odkręcić rolkę od napinacza paska! UWAGA: Śruba (klucz nr 19) trzymająca tę rolkę ma GWINT LEWOSKRĘTNY, odkręcamy ją zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ponieważ ta śruba może byc nieźle dokręcona i jej odkręcenie będzie wymagało przyłożenia bardzo dużej siły, może nie wystarczyć nasze narzędzie do blokady napinacza. (Ale może wystarczy, spróbować warto!) Bez zblokowania napinacza też się nie da odkręcić tej śruby, ponieważ będzie on cały czas "pracował" i będzie amortyzował przykładaną siłę. Polecam bez wcześniejszego luzowania paska zblokować ten napinacz ZACISKIEM STOLARSKIM. Teraz walczymy róznymi metodami: WD40, klucze, przedłużki 2 metrowe itepe ze śrubą. Dopiero po poluzowaniu tej śruby przeprowadzamy opisaną już wcześniej operację luzowania paska i blokowania napinacza przy użyciu naszego narzędzia.
Teraz mamy już z górki, wyjmujemy rolkę, przekładamy pasek i rolkę z powrotem dokręcamy. Układamy nowy pasek dokładnie tak samo na wszystkich kołach pasowych po koleji jak leżał stary. Teraz zwalniamy napinacz: ciągniemy do siebie pasek (od strony komory silnika) i wyjmujemy nasze narzędzie blokujące. Delikatnie popuszczamy pasek i już po wszystkim. Upewniamy się, że dokręciliśmy śrubę z którą wcześniej walczyliśmy, że pasek dobrze wszędzie leży i montujemy nadkole.
Odpalamy silnik i ... gra muzyka.